علت قطع بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد تهران تا آخر هفته تعطیل شد سیگنال، تلگرام و واتساپ هک شد چرا آموزش و پروش در برابر تعطیلی مدارس مقاومت می‌کند؟ «بلک‌فرایدی»؛ روزی برای خرید یا دام کلاهبرداران؟ مهار آتش الیت/ هیچ شعله آتشی دیگر از جنگل‌های الیت زبانه نمی‌کشد سردار رادان: روحیه ایثار و شهادت ستون فقرات امنیت ملی ایران است پیکرهای مطهر 100 شهید گمنام در تهران تشییع شد نئاندرتال‌ها به خدا اعتقاد داشتند؟ کنترل نسبی آتش‌سوزی در جنگل‌های حفاظت‌شده «الیت» ابطال آنی معاینه فنی خودرو‌های فاقد صلاحیت در معابر تهران معاون وزیر بهداشت: ۸۰ درصد جانباختگان سوانح رانندگی کمتر از ۵۰ سال دارند نظر آموزش و پرورش پیرامون تعطیلی مدارس در هوای آلوده فرماندار کردکوی: ۳۰۰۰ متر از جنگل‌های درازنو درگیر آتش است / درخواست بالگرد دادیم هوای تهران در مرز هشدار بنفش/ شهر ری با شاخص ۲۸۱ آلوده‌ترین نقطه مهار آتش الیت با ۱۱۵ عملیات بالگرد‌ها و ۱۳ پرواز ایلیوشین

قلب تپنده واگن مترو «ایران‌ساخت» شد

مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراحی و ساخت سیستم رانش به عنوان قلب محرک واگن مترو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۵۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو به عنوان یک ناوگان قابل اطمینان و به‌موقع بهترین گزینه برای پاسخ به نیاز روز افزون سفرهای درون شهری  افزایش ظرفیت ناوگان مترو امری غیرقابل اجتناب است.

 

همچنین مطابق برآوردهای صورت گرفته، کلان شهر تهران تا سال ۱۴۰۲ نیازمند ۱۰۵۰ واگن جدید است. در این راستا از چندین سال پیش مذاکرات گوناگون با سازندگان متعدد انجام شده و برخی از آنها منجر به قرارداد نیز شده است. اما به دلیل نوع همکاری‌های مبتنی بر تامین مالی خارجی، دستاورد قابل توجهی در زمینه انتقال تکنولوژی و ساخت داخل برای کشور نداشته است.

 

با توجه به شرایط خاص به وجود آمده و نیاز روز افزون پیش رو به واگن جدید و همچنین مطابق با ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام بر بومی‌سازی ۸۵ درصد واگن مترو در داخل کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به طرح مساله و برداشتن گام‌های موثر در این زمینه کرده‌اند.

 

مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراحی و ساخت سیستم رانش به عنوان قلب محرک واگن مترو کردند. این کنسرسیوم توانسته است با تکیه به دانش و توان داخلی قسمت‌های مختلف سیستم رانش را طراحی کنند.

 

با توجه به تجربیات گروه طراحی این محصول در زمینه خنک کننده‌ها، سیستم خنک‌کننده با توجه به نیاز مشتری به صورت سفارشی طراحی از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول این است که می‌توان با توجه به پروتکل ارتباطی مورد نیاز سیستم رانش و سیستم پردازش می‌شود.

 

نمونه مهندسیMCM می‌تواند پس از تکمیل دوره تست‌های شبیه‌سازی و پس از اخذ تمامی گواهینامه‌های مورد نیاز وارد مرحله انبوه سازی شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار