جاده چالوس یک‌طرفه شد انهدام باند مخوف آدم ربایی در رباط کریم که با وعده خروج از کشور اتباع غیرمجاز را به دام می‌انداخت پای وزارت علوم به ماجرای دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی همدان کشیده شد جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۴ / تاریخ آغاز ثبت نام و نحوه اعتراض به نتایج ۲۱ هزار معلم حق‌التدریس آزاد مشمول تعیین‌تکلیف نهایی + جزئیات تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به مازندران ممنوع شد تاریخ ثبت نام پذیرفتگان کنکور ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد این ۲ پلیس قلابی را می‌شناسید؟ + عکس پشت پرده مرگ سمیه طبری صدور احکام جدید فرهنگیان/ خبر خوش برای ورودی‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ / امکان شرکت دانشجومعلمان در طرح وام قرض الحسنه نتایج کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات روز جهانی دختر ۱۴۰۴ چه روزی است؟ شدیدترین خشکسالی ۱۰۰ سال اخیر در تهران با ۱۵۹ میلی‌متر بارش رقم خورد زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد سقف جدید مهریه چقدر است؟ آخرین وضعیت جاده‌های شمال کشور / چالوس امروز یکطرفه شد

قلب تپنده واگن مترو «ایران‌ساخت» شد

مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراحی و ساخت سیستم رانش به عنوان قلب محرک واگن مترو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۵۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو به عنوان یک ناوگان قابل اطمینان و به‌موقع بهترین گزینه برای پاسخ به نیاز روز افزون سفرهای درون شهری  افزایش ظرفیت ناوگان مترو امری غیرقابل اجتناب است.

 

همچنین مطابق برآوردهای صورت گرفته، کلان شهر تهران تا سال ۱۴۰۲ نیازمند ۱۰۵۰ واگن جدید است. در این راستا از چندین سال پیش مذاکرات گوناگون با سازندگان متعدد انجام شده و برخی از آنها منجر به قرارداد نیز شده است. اما به دلیل نوع همکاری‌های مبتنی بر تامین مالی خارجی، دستاورد قابل توجهی در زمینه انتقال تکنولوژی و ساخت داخل برای کشور نداشته است.

 

با توجه به شرایط خاص به وجود آمده و نیاز روز افزون پیش رو به واگن جدید و همچنین مطابق با ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر الزام بر بومی‌سازی ۸۵ درصد واگن مترو در داخل کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به طرح مساله و برداشتن گام‌های موثر در این زمینه کرده‌اند.

 

مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراحی و ساخت سیستم رانش به عنوان قلب محرک واگن مترو کردند. این کنسرسیوم توانسته است با تکیه به دانش و توان داخلی قسمت‌های مختلف سیستم رانش را طراحی کنند.

 

با توجه به تجربیات گروه طراحی این محصول در زمینه خنک کننده‌ها، سیستم خنک‌کننده با توجه به نیاز مشتری به صورت سفارشی طراحی از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول این است که می‌توان با توجه به پروتکل ارتباطی مورد نیاز سیستم رانش و سیستم پردازش می‌شود.

 

نمونه مهندسیMCM می‌تواند پس از تکمیل دوره تست‌های شبیه‌سازی و پس از اخذ تمامی گواهینامه‌های مورد نیاز وارد مرحله انبوه سازی شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار